Subject: Kutse ettevõtjatele valitsuse siseturu seiskohtadesse panustamiseks, tähtaeg: 24.04
From: Sandra Särav <[email-masked]>
To: Sandra Särav <[email-masked]>
Cc: Svetlana Štšur <[email-masked]>, "Marie Allikmaa" <[email-masked]>,Evelin Tõnisson <[email-masked]>
Date: Mon, 8 Apr 2024 15:37:58 +0300

Tere, head ettevõtjad ja kolleegid

Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium on ette valmistamas Eesti
seisukohti Euroopa Liidu siseturu tuleviku kohta ja palume teie abi, et
need seisukohad tuleksid päriselt ettevõtjate huve arvestavad ja elu
lihtsustavad (või siis vähemalt mitte raskendavad).

Eelmisel aastal 30-aastaseks saanud siseturg on Euroopa Liidu olulisim
saavutus, mis on aastakümneteks taganud Euroopa geopoliitilise kaalu ja
meie kodanike heaolu. Covid-19-st ja sõdadest tulnud tarneahelate häired,
uute ülemaailmsete majandushiiglaste (Hiina, India, Indoneesia jne)
esilekerkimine, rohe- ja digiülemineku väljakutsed ning tihe konkurents
USA-ga innovatsioonis ja tehnoloogias näitavad selgelt, et täna vajame
rohkem kui kunagi varem tugevat siseturgu.

Soovime valmistada seisukohad ette hiljemalt 30. maiks 2024, et saaksime
neid ettepanekuid jagada ka peatse uue Euroopa Komisjoni koosseisuga, kes
hakkab kujundama EL poliitikat järgmisteks lähiaastateks. Seetõttu palume
teie ettepanekuid nende seisukohtade ettevalmistamiseks hiljemalt 24.
aprilliks 2024.a ([email-masked] <mailto:[email-masked]>  ja
[email-masked] <mailto:[email-masked]> ).

Eesti huvid EL siseturu suunal on siiani keskendunud EL siseturu paremale
toimimisele ja EL halduskoormuse vähendamisele, EL õigusruumi
lihtsustamisele, andmete koostoimele ja reaalajaandmete võimalustele
muuhulgas ka ettevõtjatele langeva aruandluse hõlbustamisel, oleme pidanud
oluliseks ühendusi ja taristute turvalisust; samuti oleme pidanud
oluliseks keskenduda konkurentsivõimelisele energiahinnale, oskustele,
tööstuse arendamisele, uutele tehnoloogiatele ning investeeringutele, mis
saaksid suunata ettevõtete kasvu.

Siit leiate ka näiteks Eesti seisukohad EL poliitika kohta aastateks
2023-2025:
https://www.riigikantselei.ee/sites/default/files/documents/2023-08/ELPOL_
2023_EST_29.08.pdf.

Palume seega teiepoolseid ettepanekuid seisukohtade kujundamiseks ning
ootame ka uusi ideid, mis EL siseturgu tuleviku vaates paremaks teeksid.

Suunavad küsimused:

1.	Milliseid instrumente/mehhanisme või seadusalgatusi ootate EL-ist
piiriüleste äritegevuste (töötajate lähetamine, teenuste ja kaupade
eksport, äriüksuse asutamine teise liikmesriiki) hõlbustamisel?
2.	Mida vajab teie ettevõte lähiaastal, et laienda oma tegevust mõnda
Euroopa Liidu teise liikmesriiki?
3.	Kuidas saab EL aidata Eesti ettevõtetel areneda globaalseteks
tegijateks?
4.	Milline oleks teie arvates lahendus kvalifitseeritud tööjõu
puudusele ja kuidas saab siin olla liikmesriikidele abiks EL?
5.	Kuidas parandada erakapitali kättesaadavust ELi ettevõtetele?
6.	Kuidas tagada õiglase ja läbipaistva riigiabi jaotuse?
7.	Kuidas peaks EL  toetama ettevõtteid rohe- ja digipöörde
elluviimisel?
8.	Millised kolm kuni viis tööstuse valdkonda peaks olema
eelisarendatud Euroopa Liidus (või EL-i toel Eestis) lähitulevikus?

Seisukohad on kavas esitada Vabariigi Valitsuse istungile maikuu keskel.

Lisaküsimuste puhul palun pöörduge Svetlana ja Evelini poole.

Ilusat nädala algust kõigile

Sandra

Sandra Särav
Majanduse ja innovatsiooni asekantsler
Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium
+372 5512001,  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <http://www.mkm.ee/> www.mkm.ee | Suur-Ameerika 1, Tallinn